DEEL 1: ALGEMENE HUURVOORWAARDEN VAN DE VESTIGING - L'Ecureuil (les Terrasses de Malmedy)
ARTIKEL 1: ALGEMENE BEPALINGEN
De reservering is overeengekomen met verhuurder VERBORGT ELLEN, 07/12/1977
· Adres (van de verhuurder): Gagelstraat 30, 2440 Geel
· Telefoon: +32 497 50 69 10
· E-mailadres: info@lecureuilmalmedy.be
· Bankrekening (van de verhuurder): IBAN BE95 73306882 4358
Het contract is een toeristisch huurcontract (of: seizoenshuur). De huurperiode vormt een essentiële voorwaarde, zonder welke het contract niet tot stand zou zijn gekomen. De huurder kan zijn hoofdverblijfplaats niet vestigen in het gehuurde gebouw.
Het etablissement beschikt over 1 accommodatie voor een capaciteit van respectievelijk 6 personen.
Accommodatiedetails 1: Naam; L'Ecureuil - Les Terrasses de Malmedy; 22 Chemin du Calvaire 4960 Malmedy; capaciteit voor 6 personen
De huurder is verplicht de in de huurprijs aangekondigde maximale capaciteit te respecteren. Elke overtreding van deze clausule kan resulteren in de onmiddellijke beëindiging van dit contract, ten gevolge van de schuld van de huurder, waarbij het huurbedrag definitief verworven blijft door de verhuurder.
De huurder dient op de aangegeven dag en op de aangegeven tijdstippen te arriveren. Bij te late of vertraagde aankomst dient de huurder de verhuurder hiervan op de hoogte te stellen.
De huur wordt effectief na betaling van een aanbetaling van 30% van de prijs van het verblijf:
· wordt geïnd via het beveiligde betalingssysteem (Stripe) wanneer u online boekt;
· ofwel te betalen op het bankrekeningnummer van de verhuurder binnen 2 dagen na ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher).
Het saldo van het verblijf (resterende 70%) dient uiterlijk 14 dagen voor aankomst door overschrijving op het bankrekeningnummer van de verhuurder te zijn voldaan.
Elke reservering die binnen 7 dagen vóór de aankomstdatum wordt gemaakt, wordt als laattijdig beschouwd. In dit geval wordt het saldo van het verblijf bij ontvangst van de elektronische reserveringsbevestiging (voucher), dat wil zeggen vóór aanvang van het verblijf, op het bankrekeningnummer van de verhuurder gestort.
Tenzij anders vermeld in het gereserveerde aanbod, omvat de prijs van het verblijf niet:
· Borg: € 200,00 (tweehonderd euro)
- Beddengoed en badhanddoeken
ARTIKEL 2 : DE AANBETALING
De borg, ter hoogte van € 200,00 (tweehonderd euro), wordt 14 dagen voor het verblijf betaald door overschrijving op het bankrekeningnummer van de verhuurder of contant gestort bij aankomst.
De verhuurder behoudt zich het recht voor om de toegang tot het etablissement te weigeren indien de waarborgsom niet wordt betaald.
De borg wordt binnen 7 dagen na vertrek gerestitueerd als er geen schade is aan de accommodatie, de bijgebouwen en de omliggende gebieden.
De waarborgsom is bedoeld ter dekking van alle schulden waarvoor de huurder bij teruggave van het pand aansprakelijk kan blijven jegens de verhuurder.
In geval van een geschil kan de verhuurder, onder zijn verantwoordelijkheid, de waarborgsom inhouden totdat de verantwoordelijkheden duidelijk zijn vastgesteld.
Indien blijkt dat de huurder niet aansprakelijk is voor de gevorderde bedragen en dat de waarborgsom geheel of gedeeltelijk moet worden terugbetaald, is de verhuurder over het uiteindelijk terug te betalen bedrag een rente verschuldigd tegen de wettelijke rente.
ARTIKEL 3: AANSPRAKELIJKHEID
Bij meerdere huurders is degene die de reservering heeft gemaakt verantwoordelijk voor de schulden en vorderingen van alle huurders.
ARTIKEL 4: LATE BETALING
Indien de verhuurder de betalingen niet binnen de gestelde termijn ontvangt, kan hij de huur opzeggen per aangetekende brief of e-mail binnen de 2 dagen na de voorziene betalingsdatum.
Deze clausule is niet van toepassing op late boekingen.
Elk door de huurder verschuldigd bedrag dat 2 dagen na de vervaldatum niet is betaald, zal van rechtswege een rente en zonder ingebrekestelling, ten gunste van de verhuurder, een rente opleveren tegen de wettelijke rente per maand vanaf de vervaldatum, de rente voor elke maand begon voor de hele maand te betalen.
ARTIKEL 5: ANNULERINGEN – VOORTIJDIG VERTREK – NO SHOW
a) Annulering door de huurder
Elke annulering moet per aangetekende brief of e-mail worden gemeld en aan de verhuurder worden gericht.
De annuleringsvoorwaarden vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht voor de ene of de andere partij:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een tussen partijen overeen te komen latere datum (voucher voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering in mindering te brengen op een toekomstig verblijf).
Indien binnen een periode van 18 maanden geen overeenstemming kan worden bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. Het contract wordt in onderling overleg tussen beide partijen opgezegd en alle reeds door verhuurder ontvangen bedragen worden aan huurder terugbetaald
b) Annulering door verhuurder
Elke annulering dient per aangetekende brief of e-mail te worden gemeld en aan de huurder te worden gericht.
De annuleringsvoorwaarden vastgelegd in het elektronische bestelformulier (voucher) zijn van toepassing.
In geval van overmacht voor de ene of de andere partij:
1. De datum van uitvoering van het contract wordt uitgesteld naar een tussen partijen overeen te komen latere datum (voucher voor een bedrag gelijk aan dat van de reservering in mindering te brengen op een toekomstig verblijf).
Indien binnen een periode van 18 maanden geen overeenstemming kan worden bereikt, worden de betaalde bedragen volledig aan de huurder terugbetaald.
2. Het contract wordt in onderling overleg tussen beide partijen opgezegd en alle reeds door verhuurder ontvangen bedragen worden aan huurder terugbetaald
c) Voortijdig vertrek
Het voortijdig vertrek van de huurder heeft geen enkele terugbetaling, zelfs niet gedeeltelijk, van de prijs van het verblijf tot gevolg.
d) No-show van de huurder (no-show)
Indien de huurder niet komt opdagen binnen de 24 uur volgend op de aankomstdatum vermeld op het contract:
· de reservering vervalt automatisch;
· de betalingen blijven bij de verhuurder, die zich het recht voorbehoudt het saldo van de huurder te vorderen;
· de verhuurder kan over zijn eigendom beschikken.
ARTIKEL 6: VERANTWOORDELIJKHEDEN – VERZEKERING
a) Brandverzekering
De huurder dient verzekerd te zijn door een Brandverzekering (verblijf) voor eventuele schade die hij aan het gebouw en het gehuurde meubilair toebrengt.
De huurder verklaart, na dit te hebben geverifieerd, voor dergelijke risico's gedekt te zijn door zijn persoonlijke brandverzekering.
In geval van wanprestatie verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt, uiterlijk op de dag van het betreden van het gehuurde goed.
b) Burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering (privéleven)
De huurder verklaart dat hij verzekerd is voor een familiale burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering (privéleven).
In geval van wanprestatie verbindt de huurder zich ertoe een contract af te sluiten dat dit risico dekt, uiterlijk op de dag van het betreden van het gehuurde goed.
ARTIKEL 7: HUISDIEREN
Huisdieren zijn niet toegestaan. Bij niet-naleving van deze regel heeft de verhuurder het recht om de huurder de toegang tot zijn zaak te weigeren. Weigering kan in geen geval worden beschouwd als een wijziging of contractbreuk op initiatief van de verhuurder, zodat bij vertrek van de huurder geen terugbetaling in aanmerking kan komen.
ARTIKEL 8: GEBRUIK EN BEZETTING VAN HET GEBOUW
De huurder verbindt zich ertoe zich respectvol te gedragen tegenover de bewoners en de omgeving in het algemeen (fauna, flora, diverse uitrustingen, enz.). Hij gebruikt het gehuurde overeenkomstig de bestemming ervan en als een verstandig en verantwoordelijk persoon.
De huurder dient de woning terug te geven in de staat waarin hij deze heeft ontvangen. Hij is verantwoordelijk voor eventuele schade aan de verhuurder.
Feesten of grote bijeenkomsten zijn niet toegestaan.
ARTIKEL 8 bis: STAAT VAN PLAATS
Bij aanvang en einde van het verblijf wordt een inventaris van de uitrusting van het gehuurde goed opgemaakt. Deze inventaris moet door beide partijen worden ondertekend om de staat van het gehuurde goed en de uitrusting ervan aan te tonen.
Eventuele verschillen met de inventaris of afwijkingen dienen uiterlijk om 10.00 uur de dag na de dag van aankomst aan verhuurder te worden gemeld.
ARTIKEL 9: KLACHTEN
Elke klacht dient binnen de 8 dagen na het einde van het verblijf per aangetekende brief of e-mail aan de verhuurder te worden overgemaakt. Bewijsstukken moeten worden bijgevoegd.
Bij gebreke van overeenstemming tussen partijen zijn uitsluitend de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de plaats waar de accommodatie gelegen is bevoegd.
ARTIKEL 10: CONTROLE VAN REIZIGERS
De verhuurder heeft het recht om de identiteit van alle bewoners van de accommodatie te controleren en vast te leggen conform de wet van 2007. De huurder dient een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart of paspoort) te overleggen. Te controleren bij de CGT
ARTIKEL 11: AANVAARDING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald, wordt de huurder geacht kennis te hebben genomen van voormelde voorwaarden en alle clausules te hebben aanvaard, uiterlijk bij de onlineboeking, bij de betaling van de aanbetaling en/of het saldo van het verblijf, of bij de inbezitneming van het etablissement.
ARTIKEL 12: HUISREGELS
12.1 Schade
Wij vragen u de woning met respect te behandelen.
Alle huishoudelijke artikelen mogen worden gebruikt en moeten na gebruik schoon worden achtergelaten en/of op de juiste plaats worden teruggezet.
De huurder is verantwoordelijk voor eventuele veroorzaakte schade. Schade veroorzaakt door nalatigheid zal eveneens op de huurder worden verhaald.
Bij aanzienlijke schade of calamiteiten verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen.
Mogelijk wordt u gevraagd de reparatie-/vervangingskosten te betalen.
12.2 Aankomst- en vertrektijden
Aankomst van 15.00 uur tot 20.00 uur.
Vertrek tussen 8.00 en 11.00 uur.
Laat ons vooraf uw aankomsttijd weten.
12.3 Contactgegevens van klanten en minimumleeftijd
Onze gasten hoeven bij het reserveren hun adres niet op te geven.
Onze gasten moeten bij het reserveren een telefoonnummer opgeven
Minimumleeftijd: 21 jaar
12.4. Toegang tot het huis - sleutelkastje
De sleutel ligt in het sleutelkastje bij de voordeur. Een paar dagen voor aankomst ontvangt u de code.
Wanneer u weggaat, dient u de sleutel op deze locatie terug te hangen en het sleutelkastje te sluiten.
De sleutel wordt gebruikt voor zowel de voordeur als de achterdeur.
12.5 Roken
Binnen is roken niet toegestaan. Rook alstublieft buiten als u dat wenst. Sigarettenpeuken en as graag in de daarvoor aanwezige asbak.
12.6 Kinderen
Kinderbedjes en kinderstoelen zijn op aanvraag gratis beschikbaar.
12.7 Elektrische verwarming
Verwarmingsapparaten mogen niet worden afgedekt met handdoeken, kleding, enz.
Plaats geen warmtegevoelige voorwerpen in de buurt van een warmtebron.
12.8 Aansprakelijkheid
De eigenaar aanvaardt geen aansprakelijkheid voor diefstal, verlies of schade van welke aard dan ook tijdens of tijdens het verblijf in de vakantiewoning.
De eigenaar kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen die zich in of rond het huis voordoen.
12.9 Brandveiligheid
Op de begane grond en boven zijn een brandblusser en rookmelders aanwezig. In de keuken is een blusdeken aanwezig.
In de woonkamer is een koolmonoxidemeter aanwezig.
Gebruik van de houtkachel en barbecue is op eigen risico.
12.10 Elektrische auto's
Het opladen van elektrische auto's is niet toegestaan.
Er zijn verschillende laadpalen in Malmedy. Zie de website
https://fr.chargemap.com/cities/malmedy-BE
12.11 Welkomstmap
Raadpleeg bij aankomst het welkomstdossier. Daar vindt u informatie over het huis en de omgeving, evenals telefoonnummers in geval van nood.
12.12 Huishoudlinnen
Linnengoed en handdoeken zijn niet aanwezig.
Elk bed is voorzien van een individueel dekbed, beschermhoes en hoofdkussen.
12.13 De huurprijs bestaat uit:
80% gebruik van het gebouw en omliggende grond/eigendommen
20% meubilair
ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN ONLINE VIA l'ORC - L'Ecureuil (les Terrasses de Malmedy)
1. Doel
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle online reserveringen die bij onze vestiging L'ECUREUIL - Les Terrasses de Malmedy worden gemaakt met behulp van de Regionale Marketingtool (ORC).
De klant erkent deze algemene voorwaarden te hebben gelezen en aanvaard. Er is geen reservering mogelijk zonder dat de klant hiermee akkoord is gegaan. De klant heeft de mogelijkheid deze algemene voorwaarden op te slaan en af te drukken.
2. Aanbiedingen
Al onze advertenties, webpagina's of aanbiedingen worden in goed vertrouwen en op basis van beschikbare gegevens opgesteld. De kaarten, foto's en illustraties zijn ter informatie en zijn niet contractueel. Ze kunnen worden gewijzigd voordat de reservering definitief wordt gemaakt. De klant geeft ons de toestemming om eventuele kennelijke materiële fouten in de informatie die wij hem meedelen, te corrigeren.
3. Prijs
De prijzen die worden weergegeven op het moment van reserveren vormen de totale prijs van de verkochte dienst, inclusief belastingen, toeslagen en andere kosten. Eventuele toeslagen worden duidelijk aangegeven voordat u de dienst boekt.
De klant geeft ons toestemming om eventuele kennelijke prijsfouten te corrigeren.
4. Reservering
De klant kiest de diensten die op de regionale marketingtool worden gepresenteerd. Hij erkent de aard, bestemming en boekingsmethoden van de beschikbare diensten op de boekingstool te hebben gelezen en de noodzakelijke en/of aanvullende informatie te hebben opgevraagd en verkregen om zijn reservering met volledige kennis van zaken te kunnen maken. De klant is als enige verantwoordelijk voor zijn keuze van diensten en de geschiktheid ervan voor zijn behoeften, zodat wij hiervoor niet aansprakelijk kunnen worden gesteld. Aan het einde van het reserveringsproces wordt de reservering geacht door de klant te zijn aanvaard.
5. Boekingsproces
Reserveringen gemaakt door de klant worden gemaakt via de elektronische reserveringsvoucher die online toegankelijk is op de reserveringstool. De reservering wordt geacht te zijn gemaakt na ontvangst van de reserveringsvoucher. De klant verbindt zich ertoe om voorafgaand aan elke reservering alle gegevens in te vullen die nodig zijn voor de reservering. De klant certificeert de waarheidsgetrouwheid en nauwkeurigheid van de verzonden informatie. Zodra de definitieve keuze van de te reserveren diensten is gemaakt, omvat de reserveringsprocedure de volgende stappen tot aan de validatie:
de invoering van de bankkaart in geval van een aanvraag tot garantie of vooruitbetaling, de raadpleging en aanvaarding van de algemene verkoopvoorwaarden met betrekking tot de dienst(en) en, ten slotte, de validatie van de reservering door de klant.
6. Bevestiging van ontvangst van de reservering
De reserveringstool bevestigt de ontvangst van de reservering van de klant en bevestigt deze door onverwijld een e-mail te sturen. De bevestiging van de reservering per e-mail bevat een samenvatting van het contractaanbod, de gereserveerde diensten, de prijzen, de verkoopvoorwaarden met betrekking tot het geselecteerde tarief, aanvaard door de klant, de datum van de reservering en het adres van de vestiging waar de klant de reservering heeft gemaakt. Klant kan zijn klachten indienen.
7. Herroepingsrecht
Er wordt aan herinnerd dat, in overeenstemming met artikel VI.53 van het Wetboek van Economisch Recht heeft de klant, indien het contract een specifieke datum of een bepaalde uitvoeringsperiode voorziet, niet het recht om zich terug te trekken in geval van een reservering:
accommodatie anders dan voor woondoeleinden (bijvoorbeeld vakantieaccommodatie),
van vervoer,
autoverhuur,
catering en diensten met betrekking tot vrijetijdsactiviteiten.
8. Respect voor privacy
Wij verzamelen uw gegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening inzake de bescherming van persoonsgegevens (2016/679) (""AVG"").
De persoonsgegevens die u aan ons verstrekt zijn noodzakelijk voor de verwerking van uw reservering en zijn essentieel voor het beheer en de levering van de diensten (artikel 6.1.b van voornoemd Reglement). Voor deze doeleinden kunnen uw gegevens worden overgedragen aan onze partners, waaronder in het bijzonder Elloha.com die de reserveringstool beheert, aanbieders van onlinebetalingen en dienstverleners gevestigd in derde landen. Met name bij online betalingen moeten de bankgegevens van de klant door de betalingsprovider aan de bank van het etablissement worden doorgegeven voor de uitvoering van het reserveringscontract. We maken alleen gebruik van partners die een beschermingsniveau garanderen dat consistent is met de principes die zijn vastgelegd in de AVG.
Met uw toestemming kunnen uw gegevens ook door ons worden gebruikt om u onze promotionele of commerciële aanbiedingen toe te sturen, per e-mail of per post.
Wij bewaren uw gegevens gedurende een periode van 3 jaar na het laatste contact (e-mail, reservering, etc.).
Als persoon wiens gegevens worden verzameld, heeft u recht op toegang, rectificatie en verwijdering van uw gegevens, evenals het recht om bezwaar te maken tegen de verzameling van uw gegevens. Deze rechten kunt u uitoefenen door ons een e-mail te sturen, waarin u uw naam, voornaam en adres vermeldt, evenals het onderwerp van uw correspondentie.
Uw klachten met betrekking tot de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens kunnen worden gericht aan de bevoegde toezichthoudende autoriteit.